SMS Klachtendienst

SMS Klachtendienst

Met een SMS Klachtendienst kunnen consumenten of klanten op eenvoudige wijze een klacht indienen door het sturen van een SMS bericht. Voor service gerichte organisaties is dat een krachtig medium om te communiceren met de consument.

Toepassingen SMS Klachtendienst

Een SMS Klachtendienst kan opgezet worden voor bedrijven en overheden die hun klanten of burgers in staat willen stellen om op eenvoudige wijze een klacht in te dienen.
De SMS Klachtendienst is toepasbaar voor de gemeentelijke overheidsinstanties, de publieke sector of commerciële bedrijven met een focus op klanttevredenheid.

Hoe werkt een SMS Klachtendienst?

Een burger of klant stuurt een SMS bericht naar 4411 waarin de klacht wordt geformuleerd. De SMS klachtendienst is zo ingericht dat alle SMS berichten met een klacht direct worden aangeboden aan de ontvanger.
Om de klachten direct te kunnen aanbieden, wordt een koppeling ontwikkeld met het meldingensysteem, zodat de klacht kan worden opgevolgd zoals overige klachten die bijvoorbeeld via een brief of telefoon worden aangeboden. Als alternatief kan de inhoud van de klacht per e-mail worden aangeboden.

Kenmerken SMS Klachtendienst

• Klachten sturen via SMS
• Geschikt voor diverse typen organisaties

Cases SMS Klachtendienst

In de onderstaande case wordt een specifieke SMS Klachtendienst uitgelicht.
Gemeente Amersfoort - SMS Klachtendienst

SMS KlachtendienstSMS MarketingKlacht sturen via SMS