SMS Verkiezing
Een SMS Verkiezing maakt het mogelijk om het publiek via SMS de winnaar te laten bepalen van een verkiezing.
Toepassingen SMS Verkiezing
De SMS Verkiezing wordt vaak ingezet bij evenementen, waarbij het publiek (mede) mag bepalen wie de winnaar wordt.
Verkiezingen per SMS worden bijvoorbeeld gebruikt voor talentenjachten, ondernemersverkiezingen, miss verkiezingen en praalwagenoptochten.
Hoe werkt een SMS Verkiezing?
Voor elke kandidaat van de verkiezing wordt een speciale SMS-code beschikbaar gesteld.
De organisator van de verkiezing communiceert op welke manier het publiek haar stem kan uitbrengen op de kandidaten.
De tussenstand of uitslag van de SMS Verkiezing wordt real-time beschikbaar gesteld aan de organisatie.
Optioneel kan de tussenstand/uitslag ook live via schermen aan het publiek gecommuniceerd worden.
De organisatie heeft tevens de keuze of de Verkiezing per SMS voor het publiek gratis is of dat het een betaalde dienst betreft.
De organisatie zal inkomsten ontvangen uit de SMS Verkiezing als het een betaalde dienst is.
Kenmerken SMS Verkiezing
• Publiek de mogelijkheid geven om de winnaar te bepalen
• Direct inzicht in de tussenstand en uitkomst van de verkiezing
• Gratis deelname of betaalde deelname
Cases SMS Verkiezing
Specifieke voorbeelden van de SMS Verkiezing zijn opgenomen in onderstaande cases.
• BOV Eindhoven - SMS Verkiezing
• KMN Kind & Co - SMS Voting
• Verkiezing Friese Onderneming - SMS Voting